20
Σεπ

Δώστε άμεση λύση στο πρόβλημα της υποστελέχωσης των Ελληνικών Σχολείων στη Γερμανία με δασκάλους και καθηγητές βασικών ειδικοτήτων

Πρόσφατες επιστολές από Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων από τα Ελληνικά Σχολεία της Γερμανίας επισημαίνουν τα μεγάλα λειτουργικά προβλήματα των ελληνικών σχολείων λόγω έλλειψης δασκάλων και καθηγητών βασικών ειδικοτήτων.Η υποστελέχωση που παρατηρείται οδηγεί σε δραματική συρρίκνωση της ελληνικής εκπαίδευσης στο εξωτερικό καθώς και σε απαξίωση της όλης μαθησιακής διαδικασίας για τα Ελληνόπουλα που επιθυμούν να φοιτήσουν σε Ελληνικό Σχολείο.Για αυτόν τον λόγο, σήμερα καταθέσαμε μαζί με 33 ακόμα Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων με την οποία την ρωτάμε:

1️⃣ Για το σχέδιο του Υπουργείου αναφορικά με τη συνολική αναβάθμιση της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης στο εξωτερικό.

2️⃣ Για το πως θα λυθεί το σοβαρό πρόβλημα των κενών σε δασκάλους και καθηγητές βασικών ειδικοτήτων, π.χ. φιλόλογους, βιολόγους, φυσικούς, μαθηματικούς, χημικούς και άλλων ειδικοτήτων στα ελληνικά σχολεία στη Γερμανία.

3️⃣ Για τη δυνατότητα πρόσληψης επιτόπιου εκπαιδευτικού προσωπικού (ωρομίσθιου ή με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στη βάση του νόμου 4415/2016, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά ιδιαίτερα όταν οικονομικές ή άλλες «έκτακτες» συνθήκες (όπως πχ η πανδημία) δυσχεραίνουν τις διαδικασίες απόσπασης Ελλήνων εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Ελλάδα.

4️⃣ Για τη δυνατότητα επαναφοράς της πενταετίας και του ειδικού επιμισθίου προκειμένου να αυξηθεί το ενδιαφέρον Ελλήνων εκπαιδευτικών που υπηρετούν ήδη στην Ελλάδα για απόσπαση τους στα Ελληνικά Σχολεία στη Γερμανία.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας

Θέμα: «Υποστελέχωση των Ελληνικών Σχολείων της Γερμανίας»

Από πρόσφατα δεδομένα, υπολογίζεται πως στη Γερμανία ζουν σήμερα περισσότεροι από 352.000 Έλληνες. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι περισσότεροι από 70.000 εξ αυτών μετανάστευσαν στη Γερμανία μετά το 2010 εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.Οι περισσότερες ελληνικές οικογένειες που μετανάστευσαν στη Γερμανία στο παρελθόν αλλά και αυτές που μετανάστευσαν πιο πρόσφατα για οικονομικούς κυρίως λόγους, επιθυμούν να στείλουν τα παιδιά τους σε ελληνικό σχολείο, ώστε αυτά να προσαρμοστούν πιο ομαλά στη νέα τους πραγματικότητα, αλλά και να συνεχίσουν να μιλούν σωστά τη μητρική τους γλώσσα.Εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των Ελλήνων που κατοικούν στη Γερμανία σε πολλές γερμανικές πόλεις (στην Στουτγάρδη, στο Ντόρτμουντ, στην Κολωνία, στο Ντίσελντορφ, στο Αμβούργο, στο Βερολίνο, στο Μόναχο, στο Αννόβερο και αλλού) δημιουργήθηκαν ελληνικά σχολεία, είτε “αμιγή” που λειτουργούν στη βάση του ελληνικού προγράμματος σπουδών, είτε τμήματα ελληνικής γλώσσας (ΤΕΓ) που λειτουργούν κυρίως τις απογευματινές ώρες για τους μαθητές που φοιτούν σε γερμανικά σχολεία.Σήμερα όμως, όπως καταγγέλλουν οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των ελληνικών σχολείων, τα αμιγή ελληνικά σχολεία και τα ΤΕΓ στη Γερμανία αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας κυρίως λόγω έλλειψης Ελλήνων εκπαιδευτικών κυρίως δασκάλων αλλά και καθηγητών βασικών ειδικοτήτων, όπως φιλόλογοι, βιολόγοι, φυσικοί, μαθηματικοί, χημικοί κλπ. Τα κενά στα σχολεία, οφείλονται στο γεγονός ότι δεν υπογράφονται έγκαιρα οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών, μια πρακτική εντελώς ακατανόητη που τείνει όμως να γίνει μόνιμη πρακτική δημιουργώντας πολλά προβλήματα σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το ημερήσιο πρόγραμμα των ελληνικών σχολείων στη Γερμανία να συρρικνώνεται δραματικά, αλλά κι αυτό που εκτελείται, να εκτελείται με πολλά εμπόδια, ώστε τελικά να απαξιώνεται η όλη μαθησιακή διαδικασία που επιχειρείται στην σχολική αίθουσα.

Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά σε:(1) επιστολή του Συλλόγου Γονέων Λυκείου Στουτγάρδης στην οποία γίνεται αναφορά στην ελλειμματική (οι αρμόδιοι οικονομικοί επιθεωρητές περικόπτουν τον προϋπολογισμό κατά 20 με 30 %) και μη έγκαιρη χρηματοδότησή του σχολείου ενώ παράλληλα προτείνεται η κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών με τοποθέτηση επιτόπιου εκπαιδευτικού προσωπικού ως ωρομίσθιου και με συμβάσεις ορισμένου χρόνου,(2) επιστολή της Επιτροπής Γονέων Ελληνικού Λυκείου Αννόβερου με την οποία μεταφέρεται η αλγεινή θέση στην οποία βρίσκονται τα Ελληνικά Σχολεία της Γερμανίας και την απόγνωση των γονέων των μαθητών που φοιτούν στα σχολεία αυτά και(3) επιστολή για το ΤΕΓ του Künzelsau όπου μεταφέρεται η ανησυχία ότι την επόμενη χρονιά το σχολείο θα μείνει χωρίς δάσκαλο (φέτος λειτουργεί με ένα δάσκαλο του οποίου λήγει η απόσπαση με το επιμίσθιο).(4)Επιστολή για ελλείψεις στα Τ.Ε.Γ. της Βάδης Βυτεμβέργης και πιο συγκεκριμένα του1.Bühlertal2.Ludwigsburg 3.Schwetzingen 4.Schorndorf-SchwäbischGmünd 5.Herbrechtingen6.Bietigheim-Bissingen7. MannheimΤα μισά εκ των οποίων είναι μονοεδρικά, γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα αρχίσουν ποτέ να λειτουργούν κατά την παρούσα σχολική χρονιά.Γίνεται δε αντιληπτό ότι σε μια χώρα όπως η Γερμανία είναι αδιανόητο πχ ο καθηγητής των μαθηματικών να αναλαμβάνει εργασία το Νοέμβριο, όταν το σχολικό έτος έχει ήδη αρχίσει τρεις μήνες νωρίτερα, εκθέτοντας έτσι τη χώρα μας αλλά και υποβαθμίζοντας το ελληνικό σχολείο.Επειδή πρέπει να προασπίσουμε με κάθε τρόπο τα σχολεία αυτά και να επιτείνουμε τον αγώνα μας για μια καλύτερη εκπαίδευση των Ελληνόπουλων που ζουν στη Γερμανία.Επειδή οι Έλληνες γονείς «ως γέφυρα μεταξύ των δύο χωρών» έχουν κάνει συνειδητή επιλογή ώστε τα παιδιά τους να φοιτήσουν στα ελληνικά σχολεία και απαιτούν την καλύτερη εκπαίδευση γι’ αυτά.Επειδή βασικός στόχος μας πρέπει να είναι τα ελληνικά σχολεία της ομογένειας να αναβαθμιστούν και να γίνουν πραγματικά κέντρα της ελληνικής Παιδείας.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1. Ποιο είναι το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τη συνολική αναβάθμιση της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης στο εξωτερικό;

2. Πως προτίθεστε να λύσετε το σοβαρό πρόβλημα των κενών σε εκπαιδευτικούς όπως δασκάλους και καθηγητές βασικών ειδικοτήτων, π.χ. φιλόλογους, βιολόγους, φυσικούς, μαθηματικούς, χημικούς και άλλων ειδικοτήτων στα ελληνικά σχολεία στη Γερμανία;

3. Προτίθεστε να εξετάσετε τη δυνατότητα πρόσληψης επιτόπιου εκπαιδευτικού προσωπικού (ωρομίσθιου ή με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στη βάση του νόμου 4415/2016, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά ιδιαίτερα όταν οικονομικές ή άλλες «έκτακτες» συνθήκες (όπως πχ η πανδημία) δυσχεραίνουν τις διαδικασίες απόσπασης Ελλήνων εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Ελλάδα;

4. Προτίθεστε να εξετάσετε την επαναφορά της πενταετίας και του ειδικού επιμισθίου προκειμένου να αυξηθεί το ενδιαφέρον Ελλήνων εκπαιδευτικών που υπηρετούν ήδη στην Ελλάδα για απόσπαση τους στα ελληνικά σχολεία στη Γερμανία;

Βρείτε μας στα social media